A Puma felkészült a szűkösebb napokra

2011.10.14. 14:11

A német Puma sportfelszerelés és -ruházati cikk kereskedelmi vállalat semmit sem érez a konjunktúra lehűléséből, de felkészült a szűkösebb napokra, mondta el Franz Koch, a Puma új vezérigazgatója pénteken a gazdasági újságírók müncheni klubjában.

A vezérigazgató beszámolója szerint a Puma mind a tizenkét fontos piacán növelte forgalmát, beleértve az év elején természeti katasztrófával sújtott Japánt is. A tőzsdéken tapasztalható nyugtalanság a konszern üzletében nem érhető tetten.

A Puma ennek ellenére is felkészül az ellenszélre, hiszen a közgazdászok jövőre lényegesen alacsonyabb gazdasági növekedéssel számolnak. Mindenesetre a Puma működési területe "meglehetősen ellenálló a válságokkal szemben". A 2009-es válság idején az ágazat, a piacvezető Nike és adidas vállalatokkal együtt lényegesen kisebb mértékű visszaesést szenvedett el más gazdasági ágazatokhoz, például az autóiparhoz képest.

Franz Koch arra számít, hogy 2015-ig az értékesítési árbevétel 4 milliárd euróra emelkedik, miután az idén 5 százalékos növekedéssel várhatóan át fogja lépni a 3 milliárd eurós határt.