A Gazprom számára nagyon fontos az európai piac; a cég az európai gázimport több mint 25 százalékát fedi le, és ennek megtartására törekszik - mondta Didier Lebout, a franciaországi Gazprom Marketing and Trading stratégiai vezetője csütörtökön Budapesten.
Didier Lebout, a Central European Business Centre által szervezett III. Magyar Energia Csúcson tartott előadásában hangsúlyozta: Európának a csökkenő belső termelés és a növekvő kereslet miatt egyre több gázt kell importálnia a következő években, a Gazprom ezen többletkereslet kielégítésére is felkészült. Kifejtette, a Gazprom termelésének negyede Európába megy, és forgalmuk felét az európai bevételek teszik ki.
A stratégiai vezető ismertette, a Gazprom Marketing and Trade - amely a Gazprom csoport tagja - több mint 80 milliárd köbméter gázzal kereskedik az európai piacon, és a legjelentősebb energiaellátóvá szeretne válni a világon. Hozzáfűzte, hogy a Gazprom az európai gázpiac liberalizálásához alkalmazkodott a marketingcég létrehozásával. A Gazprom tavalyi profitja 1310 milliárd rubelre (44,6 milliárd dollárra) emelkedett a 2010-es 968,6 milliárd rubelről. A cég részesedése az európai gázpiacon tavaly 27 százalékra nőtt a 2010-es 24 százalékról. Az Európába irányuló orosz gázexport így 139-ről 150 milliárd köbméterre nőtt.