Az Axa Bank teljes informatikai rendszere leállt, ami érinti az internetes és a telefonos bankolást is – írta egy olvasónk. A bank online felületén keresztül belépő ügyfelek a következő üzenetet kapják: „Nem sikerült lekérdezni az Ön számláit! Ha a hiba továbbra is fennáll, kérjük hívja Telefonos Ügyfélszolgálatunkat (06 1) 465 65 65-ös telefonszámon!” A bank automata ügyfélszolgálatán a telefonálókat az az üzenet várja, hogy átmenetileg fennakadásokra lehet számítani az internetbanknál, de a hiba elhárításán dolgoznak.
Az ügyfélszolgálaton a megkeresünkre azt mondták: tudják, hogy baj van, az informatikai szakemberek dolgoznak a hiba elhárításán, hogy mikor lesznek kész. Azt viszont leszögezték, hogy – az olvasónk levelében írtakkal szemben – a telefonos bankolás rendben működik, akárcsak a bankkártyás tranzakciók. Az ügyfélszolgálaton azt is mondták, nem tudják, mikorra hárítják el a netbankolást érintő hibát, de addig az ügyfelek telefonon kaphatnak információkat az egyenlegükről és a pénzmozgásokról. Megkeresésünkkor azt mondták, biztonsági rés nincs. Azok az ügyfelek, akik be tudtak lépni elektronikus fiókjukba de már nem tudtak kilépni, biztonságban vannak, mert a rendszer egy kis idő után automatikusan kilépteti őket.