Csökkent a Mark & Spencer profitja
Csökkent a brit Marks & Spencer profitja első üzleti félévében a működési költségek emelkedése miatt. A társaság keddi közlése szerint hamarosan megfordul a tendencia az új menedzsment új üzleti stratégiájának köszönhetően. Az adózott eredmény 227 millió fontra csökkent a szeptemberrel végződött hat hónapban az egy évvel korábbi 252 millióról.
Az értékesítési árbevétel alig változott, mindössze 0,9 százalékkal nőtt, 4,7 milliárd fontra. A működési költségek 2,9 százalékkal emelkedtek az Egyesült Királyságban. Az eladások összehasonlítható alapon 1,4 százalékkal csökkentek a brit piacon január-szeptember között, a nemzetközi forgalom viszont 3,6 százalékkal nőtt. Az M&S legfőbb problémája, hogy nem tud igazán versenyre kelni a fiatal vásárlókra összpontosító svéd Hennes & Mauritz, vagy a spanyol Zara termékeivel. A menedzsment azt ígéri, hogy a vásárlók nyáron már érzékelni fogják a változásokat, mivel a cég új kollekciókkal jelentkezik.