Az elemzői várakozásokat felülmúló eredményeket ért el a harmadik negyedévben a BMW, árbevétele 14 százalékkal 18,8 milliárd euróra, nettó nyeresége pedig 16 százalékkal 1,29 milliárd euróra nőtt a múlt év hasonló időszakához képest, közölte a német autógyár kedden.
A vállalat 435 ezer gépkocsit értékesített, 9 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. "Arra számítunk, hogy a negyedik negyedévben tovább nőnek eladásaink, noha világos, hogy valószínűleg romló üzleti környezettel kell szembenéznünk" - mondta Norbert Reithofer, a cég vezérigazgatója.
A BMW annak köszönheti az autóiparban kiugróan jónak számító eredményeit, hogy kevésbé árérzékeny luxuskocsikat gyárt, és erőteljesen jelen van a kínai és az amerikai piacon, ahol erős a kereslet e márkák iránt. Európában már öt éve csökken az új gépkocsik eladása, de a globális gazdasági lanyhulás miatt mérséklődik a kereslet Kínában is. A BMW fej-fej melletti versenyben áll az Audival a luxusmárkák világpiacán. Az év első kilenc hónapjában a BMW eladásai 8,6 százalékkal 1 millió 110 ezerre emelkedtek, míg az Audi 1,097 millió gépkocsit értékesített, 12,8 százalékkal többet, mint egy évvel korábban.