Tizenhárom százalékkal nőtt a Vivendi bevétele
A francia Vivendi Universal az idei első félévben 13 százalékkal 29,99 milliárd euróra növelte bevételeit, a második negyedévi bevétele pedig 11 százalékkal 15,34 milliárd euróra bővült a tavalyi év azonos időszakához képest. A cég média- és szórakoztatóipari ágazatának második negyedévi bevétele mintegy 20 százalékkal 7,89 milliárd euróra erősödött az egy évvel korábbi 6,59 milliárdról, és ez jóval meghaladta a szakértők által becsült 7,7 milliárdos bevételt. A Vivendi Universal az első félévet 12,3 milliárd euró nettó veszteséggel zárta 11 milliárd euró arculatérték leírás miatt, továbbá azért, mert 3,4 milliárdot tartalékba helyezett. A Vivendi új elnöke, Jean-Rene Fourtou kijelentette: komoly erőfeszítéseket tesznek, hogy ellenőrzés alatt tartsák a - szavai szerint - készpénzválságot. A vállalat komolyan eladósodott az előző elnök, Jean-Marie Messier alatt, akinek az volt a terve, hogy a Vivendi a világ vezető média- és szórakoztatóipari cégévé váljon. Messier stratégiáját komoly bírálat érte és távozni kényszerült a vállalat éléről. A jelentősen eladósodott Vivendi iránt megcsappant a befektetői bizalom és emiatt a vállalat részvényára idén eddig mintegy 75 százalékkal süllyedt.