A Fiat összevonja autógyártási és áramtermelői érdekeltségeit
Az új holding létrehozása - Fiat Partecipazioni név alatt - döntő lépés a szerkezetátalakítás keretében, amelyet a FIAT a válság leküzdésére indított el. Ez tartalmazza egyebek között egy sor nem stratégiai Fiat-részesedés - Toro biztosítási társaság, Fidis pénzügyi részleg - kiszervezését. Az 51 százalékos Fidis-részesedés megszerzésére a torinói konszern hitelezői jelezték készségüket.
Miután az olasz kormány kizárta a közvetlen állami részesedést a Fiat Autoban, Berlusconi kormánya a szicíliai Termini Imerese bezárásra ítélt üzem megmentésén dolgozik. A kormány megpróbál további befektetéséket vinni a gazdaságilag hátrányos térségbe.
A FIAT válságára tekintettel az olasz szakszervezetek félretették a belső ellentéteket és november 15-re nyolcórás szolidaritási sztrájkra szólították fel a fémipari dolgozókat. A szakszervezetek körében aggodalmat váltottak ki a legújabb autógyártási adatok. Eszerint a január-szeptemberi időszakban 104 ezerrel kevesebb autót adtak el, mint a tavalyi első kilenc hónapban. Az olasz autóexport 7,3 százalékkal csökkent.
Csütörtökön a FIAT több ezer dolgozója vonult az utcákra. Palermóban 3000 dolgozó tiltakozott a Termini Imereseben lévő FIAT-gyár tervezett bezárása ellen. A Milánó melletti Areseben az Alfa Romeo gyár több száz dolgozója egy utcát zárt le. A FIAT-leányvállalat dolgozói, akiket tömeges elbocsátás fenyeget, megszállták a vasúti vágányokat is a Milánóba vezető szakaszon.