Veszteséges amerikai sportközvetítések

Napi Online
2003.05.13. 07:30
Ami a kilencvenes években még jó üzlet volt, az mára veszteséges vállalkozásba csapott át: a vezető amerikai tévétársaságok a reklámbevételek visszaesése miatt képtelenek visszanyerni a sportközvetítéseken a jogdíjakért kifizetett pénzeket. A CBS, az NBC, az ABC és a Fox 2000-ben még rekordnagyságú, 15,8 milliárd dolláros reklámbevételt ért el a sportesemények közvetítésével - 60 százalékkal többet, mint tíz évvel korábban -, de 2001-ben a gazdaság lassulása miatt az összeg már 10 százalékkal esett. A folyamat azóta sem állt meg, a CBS, az NBC és az ABC az idei első negyedévben 633 millió dollárt reklámpénzt kasszírozott, 49 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban. Az elmúlt esztendőkben a négy nagy társaság összesen 28,9 milliárd dollár értékben kötött öt-hét évre szóló szerződéseket kosárlabda-, amerikaifutball-, baseball- és hokimeccsek közvetítésére, de a reklámbevételek esése miatt a projektek mind veszteségesnek ígérkeznek.