Kevesebb autót vettek nyugat-Európában

Napi Online
2003.05.15. 11:00
A februári süllyedést követő márciusi emelkedés átmenetinek bizonyult a nyugat-európai autópiacon, az elmúlt hónapban ugyanis éves szinten 6,5 százalékkal estek vissza a személygépkocsi-vásárlások - áll a brüsszeli székhelyű iparági szövetség, az ACEA jelentésében. Az előzetes adatok szerint csupán öt országban nőttek az autóeladások, a leginkább Finnországban és Spanyolországban, 17, illetve 6,8 százalékkal, míg a legnagyobb mértékben a francia piac szűkült, 13 százalékkal. Az autógyártók közül a nyugat-európai piacon a japánok és a koreaiak növelték piacrészesedésüket, az előbbiek 10,8 százalékról 12,1-re, az utóbbiak pedig 2,7 százalékról 3-ra. A japán gyártók közül a Mazdáé volt a legnagyobb siker, eladásai - alapvetően a 6-os széria népszerűségének köszönhetően - közel 60 százalékkal nőttek, így piacrészesedése 0,9 százalékról 1,5-re ugrott. A legnagyobb szereplő, a Volkswagen-csoport tortaszelete kisebb lett, a részesedés 0,9 bázisponttal 18,4 százalékra apadt, a francia PSA-csoporté pedig 0,2 százalékponttal 15,3 százalékra emelkedett. A Ford és a Renault súlya 11,3, a BMW-é 4,3 százalékon stagnált. A Fiat piacrészesedése 0,5 százalékponttal csökkent, 7,3 százalékra, GM-é 0,2 százalékponttal 9,3 százalékra, miközben a DaimlerChrysler szelete 0,1 százalékponttal 6,9 százalékra hízott.