A Vivendi tanulmányozza az Universal-ra adott ajánlatokat

MTI
2003.06.24. 12:46
A francia Vivendi Universal médiaóriás már megkezdte az amerikai érdekeltségeinek megvételére érkezett pályázatok tanulmányozását. A vállalat hatalmas adósságainak csökkentése érdekében elhatározott "kiárusításra" öt pályázat érkezett, ezek közül az amerikai kábeles vállalkozás, a Liberty Media ajánlatát tartja a sajtó a leginkább nyerőnek. A hétfőn lejárt pályázástól távol maradt az ipar egyik nagyágyúja, a Viacom, viszont jelentkezett a Vivendi érdekeltségekért a Seagram média- és szeszipari óriásvállalat egykori főnöke, a Vivendi jelenlegi részvényese, Edgar Bronfman Jr., továbbá Marvin Davis amerikai multimilliomos az olajiparból. A Vivendi amerikai média- és szórakoztatóipari érdekeltségeit épp a Seagramtól szerezte meg három évvel ezelőtt. A kiárusításra váró filmes, televíziós és szórakoztatóparkokat magába foglaló Vivendi érdekeltségek értékét 10 milliárd dollárra teszik, de a zenei kiadói vállalkozással együtt elérheti a 15 milliárdot is. A pályázók között van a General Electric és a Metro-Goldwyn-Mayer is.