Megtévesztő reklám miatt büntették a Henkelt
A GVH Versenytanácsa hárommillió forint bírságot szabott ki a Henkel Magyarország Kft.-re a Persil Power Perls mosószer megtévesztésre alkalmas két televíziós reklámja miatt. A reklámüzenet szerint a mosószer valamennyi más mosószernél hatékonyabb folteltávolító képességgel rendelkezik. A Henkelnek valamennyi Magyarországon kapható mosószer vonatkozásában bizonyítania kellett volna, hogy a reklám állítása megfelel a valóságnak, ám ilyen bizonyítékot nem terjesztett elő. A Versenytanács enyhítő körülményként értékelte, hogy a kft. a reklámfilmek sugárzását az eljárás megindulása után leállította, illetve hajlandóságot mutatott azok átdolgozására. Súlyosbító körülmény viszont, hogy a Henkel ellen 2003-ban már a második eljárás indult a fogyasztók megtévesztésére alkalmas hirdetések kapcsán.
A Henkel keddi közleményében jelezte, hogy tudomásul veszi a Versenytanács döntését, de azzal nem ért egyet. A vállalat közölte, hogy egy független németországi kutatóintézetben elvégzett vizsgálat szerint, ha nem is minden, de a legtöbb foltot valóban az ő mosóporuk távolította el.