Negyedével csökkent a BAT-profit

MTI
2003.07.29. 10:48
A világ második legnagyobb dohányipari cége, a British American Tobacco első féléves profitja 25 százalékkal lett alacsonyabb a tavalyi értéknél, de a társaság még bízik abban, hogy eléri egész éves célkitűzéseit. A BAT ebben a hónapban vásárolta meg az eddig az olasz állam tulajdonában lévő ETI dohánygyárat; a társaság olyan jól ismert márkákkal van jelen a piacon, mint a Lucky Strike, a Kent, a Dunhill és a Pall Mall.

Az idei első hat hónapjára vonatkozó időszaki jelentésében 762 millió fontos (1,24 milliárd dolláros) profitról számolt be, ami egyébként gyakorlatilag megfelelt az elemzők előzetes várakozásainak. A csoport működési nyeresége két százalékkal nőtt, egy százalékkal lett magasabb az időszak alatt eladott cigaretták mennyisége, ám a profitot nagymértékben csökkentették az egyesült államokbeli és kanadai érdekeltségek jelentős átalakítási költségei.