Újabb költségcsökkentési terv a Philipsnél

Napi Online
2003.08.01. 09:37
Újabb racionalizálási tervvel állt elő a holland Philips Electronics NV, hogy nyereségessé tegye az Európában továbbra is piacvezető szórakoztatóelektronikai üzletágát. A társaság korábban már közölte, hogy csoportszinten egymilliárd eurós költségcsökkentést irányzott elő az idei évre, az elektronikai szegmens most bejelentett programja keretében ezenfelül nemcsak az idén, hanem a következő két évben is 400-400 millió euróval nyomják le a költségeket. Létszámleépítésről egyelőre nem született döntés. Módosul a termékportfólió, a Philips az üzletágon belül mostantól három területre koncentrál: a kijelzők, a hálózati multimédia-eszközök, valamint a mobil hang-, video- és multimédia-termékek piacára.

A Philips lépését az kényszerítette ki, hogy a főként ázsiai gyártók támasztotta konkurencia egyre durvább árversenyt okozott, az első félévben 12 százalékkal estek a késztermékek árai. Mivel az ázsiai vetélytársak jóval alacsonyabb költségszinttel működnek, a Philips is a fedezeti szintek azonnali emelését próbálja elérni. A szórakoztatóelektronikai üzletág a második negyedben a várt nullszaldó helyett 42 millió eurós üzemi veszteséget termelt, a nyereséghez pedig minimum 2-2,5 százalékos üzemi nyereségrátára lenne szükség.