Vendel
7 °C
20 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Hetilapot vett a Yukos

MTI
2003.09.05. 10:22
A Yukos olajkonszernhez közel álló orosz pénzalap vette át a nagymúltú Moszkovszkije Novosztyi című hetilapot, és a bíráló szellemű Jevgenyij Kiszeljov tévés újságírót nevezte ki a főszerkesztőjévé. Kiszeljov csütörtökön Moszkvában közölte az Interfax hírügynökséggel, hogy vissza akarja nyerni a liberális hetilapnak az 1980-as években, a glasznoszty (nyíltság) időszakában élvezett népszerűségét. Kiszeljov az NTV főszerkesztője volt 2001 áprilisáig, amíg a tévéadót állami ellenőrzésű Gazprom meg nem szerezte, amivel a Kreml politikai ellenőrzése alá került. Azóta Kiszeljov két újabb tévéprojektumát, a TV6-ot, majd a TVSZ-t is bezárták, mindkét esetben adósságaikat hozva fel indokul. Az eredetileg a szovjet külföldi propaganda céljára alapított Moszkovszkije Novosztyi (Moscow News) évtizedeken át a liberális értelmiség szócsöve volt Moszkvában. A hetilapot a Nyílt Oroszország nevű alap szerezte meg, amely mögött a Yukos részvényesei állnak - adta hírül a dpa.