Megerősödött a BMG a világ zenepiacán

Napi Online
2003.09.11. 09:33
Avril Lavigne, Elvis Presley és Pink slágerei hozzásegítették a német Bertelsmann AG Music Groupját (BMG) ahhoz, hogy jelentősen növelje részesedését a világ lemezpiacán és hajszálnyira megközelítse potenciális fúziós partnerét, az amerikai AOL Time Warner Inc. médiabirodalom Warner Music zenekiadóját - derül ki az International Federation of the Phonographic Industry (IFPI) iparági szövetség adataiból. A BMG az öt vezető kiadó közül a legnagyobb részesedésbővülést könyvelhette el a múlt évben a lemezpiacon, ami újabb muníciót ad a cégnek, hogy meggyőzze amerikai riválisát: erőiket egyesítve jobban ellen tudnak állni a zenekiadásra általánosan jellemző tendenciának, az értékesítés visszaesésének. Hónapok óta tartó titkos tárgyalásaik után a két cég nyári vakációból hazatérő vezetői e héten újra megbeszéléseket kezdenek, hogy megvitassák azokat a kulcsfontosságú tényezőket, amelyek alapján eldőlhet, létrejöhet-e a 23 százalékos világpiaci részesedést eredményező fúzió - értesült a Reuters.