Csökkent a Skoda Auto eladása

MTI
2003.10.09. 13:05
Az idei első kilenc hónapban Csehországban csökkent a Skoda Auto értékesítése, éves szinten 1,1 százalékkal 54 571 gépkocsira. A Skoda Auto, amely a német Volkswagen leányvállalata, az eladáscsökkenés ellenére fenntartja vezető helyét a cseh piacon, bár piaci részesedése a január-szeptember közötti időszakban 48,29 százalékra mérséklődött az egy évvel korábbi 51,08 százalékról. Az autóimportálók szövetségének (SDA) csütörtökön közölt adatai szerint az idei első kilenc hónapban a teljes belföldi eladás - valamennyi gyártót figyelembe véve - 4,6 százalékkal 112 998 autóra nőtt éves szinten. A Skoda Auto belföldi és nemzetközi értékesítését már két éve sújtja a korona felértékelődése az euróhoz képest, aminek hatására a cég versenytársai komoly eladási kampányba fogtak Csehországban és megdrágította a Skoda termékeit a külföldi vásárlók számára.

A cseh piacon továbbra is a második helyet foglalja el a Renault, annak ellenére, hogy a kilenchavi eladások alapján az értékesítése éves szinten 4,9 százalékkal 6372 autóra mérséklődött. Piaci részesedése alapján a lista harmadik helyén a Peugeot állt, kilenchavi eladása 1,1 százalékkal 6319 gépkocsira nőtt. A Peugeot-hoz tartozó Citroen a nyolcadik a piaci részesedés alapján, értékesítése 3,4 százalékkal bővült. A Skoda anyacége, a Volkswagen eladása 3,1 százalékkal 5790 autóra nőtt, ami alapján a negyedik legnagyobb járműértékesítő volt. Az idei első kilenc hónapban a legnagyobb éves szintű eladás növekedést a General Motors-hoz tartozó Opel érte el, értékesítése 13 százalékkal 5006 gépkocsira emelkedett, piaci részesedése ezzel az ötödik legnagyobb volt a cseh piacon.