Kétszáz százalékos a Zalakerámia eredménynövekedése

MTI
2003.11.14. 09:31
A Zalakerámia-csoport 1,26 milliárd forint adózott eredményt ért el az idén az első három negyedévben, ami 219,9 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit - tette közzé a társaság a nemzetközi pénzügyi jelentési szabvány (IFRS) szerint készített, nem auditált gyorsjelentésében pénteken. A csoport árbevétele 5,9 százalékkal 15,00 milliárd forintra emelkedett január-szeptemberben. Az árbevételen belül az anyacég forgalma 6,2 milliárd forintot, a horvát Inkeré 3,06 milliárd forintot, a román Cesaromé pedig 5,58 milliárd forintot ért el. A legnagyobb növekedést 7,8 százalékkal a román leányvállalat érte el, az anyacég 5,1 százalékkal növelte forgalmát. Az Inker forgalma gyakorlatilag stagnált. Az értékesítés önköltsége 4,5 százalékkal emelkedve 10,21 milliárd forintot tett ki szeptember végén. Az értékesítési és igazgatási költségek mintegy 8 százalékkal csökkentek 2,49 milliárd forintra. A legnagyobb költségmegtakarítás az anyacégnél jelentkezett. A 15 százalékos csökkentés több mint 212 millió forint megtakarítást jelentett.