Nőtt a ProSieben nyeresége

MTI
2004.02.20. 14:50
A ProSiebenSat.1, a legnagyobb német tévékonszern 22 százalékkal növelte alaptevékenységéből származó nyereségét a tavalyi év utolsó negyedében a költségcsökkentésnek köszönhetően - tette közzé a társaság közleményében. A társaság az egymást követő második negyedévben növelte árbevételét, 566 millió euróra, ez egy százalékkal több az egy évvel korábbinál. A növekedés jelzi, hogy a tavalyi év második felében megállt a hirdetési bevételek csökkenése. Az EBITDA 118 millió euró volt, az elemzők becsléseinek felső határának közelében, a nettó eredmény 53 millió eurót tett ki a decemberrel végződött negyedévben, 10 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit.

A ProSieben a hirdetési piac három éve tartó zsugorodása miatt csökkentette a műsorkészítési kiadásokat és munkahelyeket szűntetett meg, összességében 10 százalékkal mérsékelte a költségeket. A társaságot tavaly vette meg Haim Saban amerikai milliárdos. A ProSiebenSat.1-hez tartozik a ProSieben, a Sat1, a Kabel1 csatornák és az N24 hírcsatorna. A ProsiebenSat.1 volt a csődbe jutott KirchMedia koronagyémántja. A ProSiebenSat.1 árbevétele a hirdetési piac válsága miatt 2002-ben 6 százalékkal, 1,9 milliárd euróra csökkent, adózás előtti nyeresége 80 százalékkal 21 millió euróra esett.