Online hirdetési index indul 2004-ben

2004.03.11. 10:48
A magyarországi piacvezető on-line médiumok összesített hirdetési bevételeiknek rendszeres publikálásával akarják felhívni a szakmai közvélemény figyelmét az internet, mint média piaci súlyának gyors növekedésére. A kezdeményezés eredményeként megszületett első, az idei esztendő első negyedét jellemző hivatalos On-line Hirdetési Indexet április közepén sajtótájékoztató keretében hozzák nyilvánosságra.

A piacvezető on-line médiumok értékesítési vezetői 2003 végén jöttek össze először, hogy megalapítsák az Online Értékesítők Klubját, azzal a céllal, hogy az iparág piaci presztízsének erősítésére teremtsenek minden különösebb kötöttséget mellőző fórumot. Mester Sándornak, az [origo] értékesítési vezetőjének kezdeményezésére létrejött első klubtalálkozón Kürti István, a Sanoma kereskedelmi igazgatója vetette fel az on-line hirdetési index ötletét. Több hónapos előkészítés és egyeztetés után kialakultak az index tartalmi és formai szabályai. Az indexszel kapcsolatos adatok befogadására és kiszámítására sikerült megnyerni Levendel Ádámot, a Magyar Reklám Szövetség elnökét.

A kezdeményezés résztvevői havi rendszerességgel küldik meg hirdetési árbevételeiket Levendel Ádámnak, úgy, hogy a résztvevők nem ismerik meg egymás adatait. Az összes adatot csak a MRSZ elnöke látja, és ő az, aki ugyancsak havi rendszerességgel kiszámítja az összesített havi árbevételt, valamint az előző év azonos időszakához képest a változásokat. A résztvevők az index negyedéves számait rendszeresen publikálni fogják, többek közt a Kreatív és a MédiaFigyelő szaklapokban. A kezdeményezésben résztvevők az első adatszolgáltatáskor a 2003-as havi hirdetési árbevételi számokat is eljuttatják az MRSZ elnökének, hogy az éves összehasonlítások már az első indexadatok számításakor is elvégezhetők legyenek.