Nőttek az autóeladások az USA-ban
Májusban ismét megélénkültek az autóeladások az Egyesült Államokban, miután a gyártók által kínált kedvezmények nagyrészt semlegesítették a benzin drágulása miatti aggodalmakat. Éves összehasonlításban 3,4 százalékkal, 1,63 millióra nőtt májusban az eladott személygépkocsik és könnyű-teherautók száma az USA-ban - jelentette az Autodata Corp. Az autóeladások májusi megugrásának fő oka, hogy az üzemanyagárak növekedése miatti visszaeséstől tartó gyártók növelték az értékesítési kedvezményeket. Az utóbbi hetekben az olajár-emelkedés nyomán gallononként (4,54 liter) 2 dollárral drágult az üzemanyag az USA-ban. Áprilisban, amikor épp csak megkezdődött az üzemanyagárak emelkedése, stagnált az értékesítés. Némi meglepetésre a teherautók és az ugyancsak benzinfaló hobbiterepjárók iránti kereslet szintén emelkedett májusban. Az amerikai cégek közül a világ legnagyobb autógyártója, a General Motors éves összehasonlításban 2,6 százalékkal, 442 668-ra, a DaimlerChrysler amerikai ága 1,3 százalékkal, 200 131 darabra növelte az értékesítést tavaly májushoz képest. Annak dacára, hogy a rendkívüli árkedvezmények megrendítették a gyártók profitját, a GM bejelentette, hogy tovább növeli a különböző modelljeire adott engedményeket. A Ford eladásai 3,3 százalékkal, 316 200-ra estek vissza. Az ázsiai gyártók ugyancsak növelték ár- és hitelkedvezményeiket: a Toyota, a Honda és a Nissan legalább 13 százalékkal emelte a múlt hónaphoz képest ilyen célú kiadásait, ami nem is maradt hatástalan. A japán Toyota 47 éve a legsikeresebb hónapot hagyta maga mögött: 8,4 százalékkal, 202 420 darabra növelte eladásait, de a többieknek sem kell szégyenkezniük: a Honda 9,8 százalékkal, 143 193 ezerre, a Nissan 23,6 százalékkal, 87 713 ezerre növelte az értékesítést. Mindennek következtében az ázsiai gyártók együttes piaci részesedése az egy évvel korábbi 32,8-ről 34,8 százalékra emelkedett az Egyesült Államokban.