Nőtt az igény a luxus iránt
LVMH forgalmának két százalékos emelkedését jelentette az első negyedévről, mert az erős euró lefékezte a növekedést: árbevétele 2,849 milliárd euró volt, az egy évvel korábbi 2,801 milliárd euró helyett. Árfolyamhatások nélkül a forgalom tíz százalékkal nőtt. Az eladások tavaly második félévben tapasztalt erős emelkedése az év elején felgyorsult, a növekedés különösen jó volt az Egyesült Államokban és Ázsiában. A legjobb eladási eredményt a bor- és szeszesitalok részleg hozta.
A Louis Vuitton bőrtáskák, a Hennessy konyak és Cristian Dior parfümök gyártója tavaly 723 millió eurós adózott eredményt ért el, a 2002-es 556 millió euró után, amit azt jelzi, hogy a világgazdaság tavalyi gyengélkedése ennek az ágazatnak nem ártott. Az LVMH üzemi eredménye tavaly 2,18 milliárd euróra nőtt az előző évi 2,01 milliárdról, a költségcsökkentésnek köszönhetően is.
Részvényei csütörtök kora délután Párizsban 57,90 eurón álltak 1,70 százalékkal olcsóbban az 58,90 eurós szerdai zárónál. A papírok 58,65 eurón nyitottak. Év eleji áruknál most 0,35 százalékkal drágábbak, azóta 63,45-54,70 euró kötött mozogtak. Egy évvel ezelőtti áruknál jelenleg 24,52 százalékkal drágábbak.