Unicum: a forgalomnál jobban nőtt a profit

Napi Online
2004.11.10. 11:30
Kiköszörülte a tavalyi csorbát a Zwack Unicum Rt: háromnegyed éves - adó előtti - profitja 1 milliárd 598 millió forint, 22 százalékkal több a tavalyinál. Láthatóan nincs veszélyben a szokott 750 forintos osztalék. Kétszáztizennégy évvel a Zwack Unicum legendás debütálása után újabb Unicummal lépett piacra a Zwack-család. A hagyományos likőrnél kevésbé keserűbb és 40 helyett 35 százalékos alkoholtartalmú Unicum Nextet a fiataloknak szánják, állítólag a fejlesztésben a Zwack család legifjabb generációjának (az eddig borászi erényeket csillogtató Izabellának és Sándornak) is nagy szerepe volt. A Next augusztusban került piacra és az első - nem nyilvános - számok alapján úgy tűnik, forgalma nem a "régi" Unicum rovására nő. A Zwack Rt.-nél a Next sikerén túl is van ok az örömre. A harmadik negyedév számai (787 milliós háromhavi adó előtti profit) mind a tavalyi, mind az azelőtti harmadik negyedévét meghaladják. A kilenchavi eredmény 22 százalékkal magasabb a tavalyinál. Tavaly igen erős volt az utolsó negyedév. Ha az idei is hasonló lesz, akár még profitrekord is születhet 2004-ben. Frank Odzuck vezérigazgató óvatosabb, ám valószínűsíti, hogy a 2,7 milliárd forintos éves eredménytervet simán teljesíti az italgyártó. A Zwack forgalma a gyorsjelentés szerint 2,5 százalékkal haladta csak meg a tavalyi szintet, úgy, hogy a saját termelésű italok eladása 3, ezen belül a prémium termékek forgalma 15 százalékkal nőtt. A kommersz italok egyre inkább visszaszorulóban vannak és az EU-csatlakozás utáni verseny hatására kismértékben csökkent a Diageo-márkák értékesítése is.