Jól keres a luxusórákkal a Bulgari
Két év óta a legmagasabb szintre, 4,8 százalékkal 9 euróra nőtt az olasz
Bulgari ékszerház részvényeinek árfolyama hétfőn a milánói tőzsdén
arra a hírre, hogy a luxusékszereket forgalmazó cég több mint 50
százalékkal növelte adózott eredményét az év harmadik negyedében.
Főként a luxusórák iránti kereslet nőtt. Jelentősen bővültek
a cég eladásai Japánban, Európában viszont csökkent az árbevétel. Az
év egészére kétszámjegyű százalékos növekedést vár a cég a
bevételben és az adózott eredményben egyaránt.
Az adózott eredmény 28,3 millió euró volt a harmadik negyedben, az üzemi eredmény 30,1 százalékkal 35,2 millió euróra, az árbevétel 10,9 százalékkal 201,6 millió euróra nőtt az egy évvel azelőttihez képest. A vállalat vezetői úgy látják, hogy a luxusipar kezd kilábalni a néhány éve tartó lanyhaságból, amit a világgazdasági növekedés lassulása okozott, habár a luxusipar még mindig a legkevésbé szenvedte meg a lassulást. Ezért a cég most valamivel többet szándékozik költeni reklámra.