Nőtt a Tesco árbevétele

MTI
2004.11.25. 11:52
Erőteljesen nőtt a Tesco árbevétele az év harmadik negyedében, elsősorban annak köszönhetően, hogy emelkedett az üzemanyag értékesítése. Nagy-Britannia legnagyobb kiskereskedelmi áruházlánca a jövőben növelni akarja részesedését a nem élelmiszeripari termékek piacán.

A november huszadikával végződött 14 hétben 12,2 százalékkal nőtt az árbevétel, nagyobb ütemben, mint amire az elemzők számítottak. A második negyedben 11,8 százalék volt a bővülés. Rendkívüli mértékben nőtt az üzemanyag értékesítése a társaság saját benzinkútjainál annak köszönhetően, hogy mérsékelt áron adják az üzemanyagot.

A külföldi értékesítés változatlan árfolyamot alapul véve 18,2 százalékkal bővült, a fontsterling erőssége miatt az árbevétel valójában 11,9 százalékkal nőtt. A társaság a karácsonyi bevásárlásokra készülvén nagy hangsúlyt helyez a nem élelmiszeripari termékekre: az olcsó konyhai és fotókészülékeknél számít sikerre. Digitális fényképezőgépekből több mint negyvenezret terveznek értékesíteni. Elemzők szerint a adózás előtti eredménye 2,06 milliárd font lesz az idei üzleti évben.