A MÁV fejlesztené árufuvarozási üzletágát

MTI
2004.12.01. 16:17
A MÁV árufuvarozási üzletága (MÁVCARGO) a következő években a piac erőteljes szereplőjévé kíván válni a közép- és kelet-európai térségben - hangoztatta Horváth Zsolt Csaba, a MÁV árufuvarozási üzletága kereskedelmi igazgatója a közép- és kelet-európai vasúti nemzetközi konferencián szerdán Budapesten. Elmondta: ehhez mindenképpen szükség van külföldi együttműködő partnerekre is.

A kereskedelmi igazgató jelentős eredménynek nevezte, hogy sikerült megállítani a vasúti árufuvarozás piacvesztését, illetve a tendenciát megfordítani. A MÁV árufuvarozási üzletága 2002-ben 43 millió tonna árut fuvarozott, az idén a tervek szerint 45 millió tonna árut szállít. A MÁV piaci részesedése a belföldi árufuvarozási piacon újra emelkedik, és eléri a 29 százalékot.

Horváth Zsolt Csaba előadásában szólt arról, hogy a MÁV árufuvarozási üzletága bevételének 85 százaléka a nemzetközi, illetve a tranzit forgalomból származik, és mindössze 15 százalékot tesz ki a belföldi árufuvarozás bevétele.

A MÁV árufuvarozáshoz használt járműállományának átlagéletkora 22 év, ami magas. A tervek szerint a következő évben 5-6 milliárd forintot fordítanak ezek egy részének felújítására.

A kereskedelmi igazgató úgy vélekedett, hogy jó piaci lehetőség van a tranzit forgalomban, és a MÁV-nak minél teljesebb körű szolgáltatást kell nyújtania. Az üzletág arra törekszik, hogy a tranzitforgalomban a gyűjtő-elosztó hálózatát fejlessze, és ezzel is bevételét tovább növelje.