THM a lakáshiteleknél is
Az eddigi fejlemények alapján viszont már biztos, hogy a bankoknak a korábban kért két hónapos átfutási idő helyett annak felével kell beérniük: ez idő alatt lehet felkészülniük arra, hogy a változásokat hirdetményeikben és hirdetéseiken átvezessék - írja a Világgazdaság. (A változásnak egyébként a következő néhány hónapban még nincs túlzott jelentősége, hiszen a téli hónapokban a fogyasztási hitelek keresettek jobban, a lakáshitelek piaca ilyenkor általában igen csendesnek mutatkozik.)
Az új rendelet megjelenése arra késztetheti a bankok egy részét, hogy némileg módosítsák hirdetési stratégiájukat: a havi kamatokkal vagy alacsony induló kamattal operáló reklám ugyanis kevésbé lehet hatásos, ha kellően hangsúlyos méretben a THM-et is szerepeltetni kell. A mutató ugyanakkor - hívják fel a figyelmet piaci szakértők - soha nem lesz alkalmas arra, hogy önmagában összevethetővé tegye az egyes konstrukciókat, és a hitelfelvevők döntéseinek meghozatalában koránt sincs kizárólagos szerepe.