"Mosolykampányt" indított a MÁV Rt.
Az akciót követő sorsoláson a mosolycsekket átadó utasok között díjakat osztanak szét, a legtöbb mosolyszelvényt összegyűjtött tizenkét jegyvizsgáló pedig pénzjutalmat kap. A főigazgató hangsúlyozta, hogy a MÁV Rt. a szolgáltatás színvonalának emelésre törekszik, a jegyvizsgálók munkája pedig nagymértékben befolyásolja a társaság megítélését az utasok körében.
Tavaly a MÁV-hoz 7.450 utas panasz érkezett többnyire a menetrend, a csatlakozás, a késés miatt. Mintegy ezer panasz a munkatársak nem megfelelő magatartását kifogásolta. A MÁV az utazás során adódó konfliktusok megfelelő kezelésére képzést indított a jegyvizsgálók, pénztárosok, ügyfélszolgálatban dolgozók részére.
Kérdésre válaszolva Matáczné Németh Ágnes elmondta, hogy a MÁV Rt. személyszállítási üzletága a tervezett 159 millió 201 ezer utassal szemben 159 millió 681 ezret szállított tavaly, bevételi terve 4,1 százalékkal maradt el a tervezettől: az üzletág a várt 56,186 milliárd forinttal szemben 53,897 milliárd forint bevételt ért el.
A MÁV az idén a tavalyinál kevesebb, 152 millió 144 ezer utas szállítását tervezi. A csökkenés mögött az húzódik meg, hogy a MÁV ez évi menetrendjében 10 százalékkal, mintegy 300 járattal csökkentette a kapacitását. A személyszállítási üzletág bevételi terve 2005-re 56,428 milliárd forint.