Összeomlás előtt a Rover

MTI
2005.04.07. 15:41
Leállt a termelés csütörtökön az MG Rover legnagyobb angliai üzemében, a jelek szerint azért, mert a beszállítók az utolsó, még hazai kézben lévő hagyományos brit autógyár pénzügyi összeomlásától tartva beszüntették az alkatrészszállításokat. A Birmingham melletti Longbridge-ben működő üzem gyakorlatilag elismerte, hogy a leállás oka a beszállítói alkatrészellátás felfüggesztése. Az MG Rover csütörtöki nyilatkozata szerint azonban "az elszigetelt alkatrészellátási gondokért" az elmúlt napok "negatív sajtókampánya" a felelős, és a leállás csak átmeneti jellegű. Az egyik beszállító, a Wagon Plc. ugyanakkor bejelentette, hogy a Rover csaknem egymillió fonttal adósa a cégnek, ezért az alkatrészellátást a vállalat nem folytatja.

A termelés felfüggesztése a Rover 25-ös, 45-ös és 75-ös modelleket, valamint az MG márkanév alatt gyártott sportautókat - vagyis gyakorlatilag a teljes modellkínálatot - érinti. Nem hivatalos értesülések szerint a beszállítók addig nem újítják fel a Rover alkatrészellátását, amíg nincs végső döntés a kormány által kilátásba helyezett 100 millió fontos áthidaló hitel folyósításáról. Az MG Rover Longbridge-i üzemében 6 ezren dolgoznak, de a cég túlélésétől összesen 26 ezer beszállítói munkahely is függ.