Tíz százalék felett nőtt a tésztaforgalom

2005.05.24. 11:25

A száraz tészta élelmiszer-kiskereskedelmi forgalma idén előreláthatóan meghaladja a 20 milliárd forintot. Az értékesítés mennyiségben 12, értékben pedig 17 százalékkal nőtt egyik évről a másikra, áll az ACNielsen Piackutató vállalat közleményében.

Az összes eladott tészta mennyiségének több mint fele négy tojásos, míg egyaránt egyötöd-egyötöd rész jut a nyolc tojásosra és a tojás nélkülire, a 2004 áprilistól 2005 márciusig terjedő időszakban. A kereslet lassanként növekszik a tojást nem tartalmazó termékek iránt. A trend egyik oka valószínűleg a fogyasztói árak változásában keresendő: amíg a nyolc tojásos tészták kilónkénti átlagára idén február-márciusban 2-5 százalékkal meghaladta a múlt évi hasonló időszakét, addig a négy tojásosé változatlan maradt, a tojás nélküli tésztáké pedig csökkent.

A kedveltebb rövid tészták közül egy kilogramm nyolc tojásos átlagára 547 forint ez év február-márciusban, a négy tojásosé 351, míg a tojás nélkülié 264 forint. A tészta-forgalom a különböző nagyságú boltok között egyenletesen oszlik meg. Az értékesítésből a hipermarketek részesedése 2 százalékponttal, 24 százalékra nőtt a szóban forgó időszakban, míg a 200 négyzetméteresnél kisebb boltok részesedése ugyanannyival csökkent, 37 százalékra. A tésztapiacon jelentős súlyt képviselnek a kereskedelmi márkás termékek; az összes értékesített mennyiségből hasonlóan 25 százalékot képviselnek február-márciusban, mint a tavalyi hasonló időszakban.