A KrasAir megóvhatja a Malév-döntést
Az ÁPV Rt. pénteken végül is eladási döntés nélkül zárta le a Malév 99,95 százalékára kiírt privatizációs eljárást, bár július végén elismerte, hogy az AirBridge kínálta a legtöbbet a részvényekért. Az AirBridge 160 millió euró kifizetését ajánlotta a Malév adósságaiért, 20 millió eurót a tőkéjének emelésére, valamint 4 millió eurót a részvényeinek megvételére (nem pedig 801 ezret, ahogyan a Fidesz állította) - írta a Kommerszant, hozzátéve: Abramovics egyelőre nem tudja, milyen jogi formában fognak protestálni a KrasAir általa képviselt magánrészvényesei, akik az AirBridge 49 százalékát birtokolják. Bár Veres János pénzügyminiszter azt mondta, hogy a Budapest Airport Rt. privatizálása után, akár már novemberben újabb kísérletet tehetnek a Malév eladására, a Kommerszant rámutatott: bennfentesek szerint a magyar kormány azért mondott le a Malév eladásáról, mert a jövő tavaszi választások közeledtével nem vállalta a vitát az ellenzéki Fidesszel és a szakszervezetekkel.
Ami a KrasAirt illeti, egy darabig még stratégiai vállalat marad, vagyis az 51 százalékos orosz állami részesedés egyelőre megmarad benne. Az ITAR-TASZSZ szerint ugyanis a stratégiai vállalatok új listája, amelyből a krasznojarszki légitársaság éppúgy kimaradna, mint az AiRUnion szövetségben vele együtt részt vevő Domodedovo Airlines, további finomításra szorul, miután az elnöki adminisztráció jogi igazgatósága hibákat talált a rendelet tervezetében.