A MÁV szerint túllobbizza magát a Bombardier
Az önkormányzat vezetője kifejtette, hogy azáltal, hogy a MÁV a Bombardiert egyoldalúan hátrányban részesíti, a járműjavítóban dolgozó 500 fő kényszerű leépítés áldozatává eshet, "amennyiben a Bombardier a versenytársánál kedvezőbb feltételek ellenére elesne a nagy megrendeléstől". Kijelentették ugyanakkor, hogy amennyiben a Bombardier nem nyer, úgy a város többszáz milliós iparűzési adóbevételtől esik el, amire a városnak az iskolafejlesztési program végrehajtásához lenne szüksége. A MÁV szerint a Dunakeszi Önkormányzat nem kapott megfelelő tájékoztatást arról, hogy például a járműjavító tevékenysége - éppen a MÁV-tól kapott megrendelések révén - folyamatosan biztosított, így az nincs semmilyen összefüggésben a tender révén nyerhető újabb megrendeléssel. A MÁV sajtóközleménye kiemeli: a résztulajdonos MÁV Rt. egyetlen tervében sem szerepel munkaerő csökkentés a járműjavítóban. A létszámleépítést semmi nem indokolja, hiszen a Bombardier-MÁV Dunakeszi Járműjavító Kft. a jelenleg alkalmazott létszámmal többek között a MÁV megrendelésére végzett jármű javítások és felújítások révén a jelenlegi munkaerő állományának kapacitását leköti.
A Bombardier és MÁV közös tulajdonú cégének, a Bombardier-MÁV Dunakeszi Járműjavító Kft-nek ugyanis az elmúlt három évben közel 20 milliárd forint megrendelése származott a MÁV-tól. 2005-ben - az előző évihez képest - megháromszorozódott a kocsi felújítási megrendelések száma, a karbantartási megrendelések aránya pedig szinten maradt, ami 2005-ben összességében több mint 8 milliárd forint bevételt hoz a járműjavítónak. A folyamatos és növekvő megrendeléseknek köszönhetően személyi állományának kapacitása így teljesen le van lekötve. A MÁV közleménye hangsúlyozza: a kérdés igazából az, hogy a Bombardier lobby-tevékenysége túlmutat-e a jogi lehetőségeken, vagy adott esetben egy általános, szokványos, úgymond üzleti-erkölcsi határon?