Kelet-Európában terjeszkedik a Spar

MTI
2005.11.21. 15:19
A Spar Österreich, a Rewe csoport után a második legnagyobb ausztriai élelmiszer kiskereskedelmi lánc a jövőben a kelet-európai terjeszkedésre összpontosítja figyelmét. Hans Reisch pénzügyi igazgató a legnagyobb öt közé emelkedést jelölte meg elérendő célként minden egyes piacon. Horvátországban a meglévő egy üzlete mellé három-négy újat kíván nyitni. Csehországban jelenleg 22 Interspar szupermarket működik, de ez még nem biztosít számára megfelelő piaci súlyt, Szlovéniában viszont már a második legnagyobbnak számít az élelmiszer kereskedelemben, Észak-Olaszországban pedig piacvezető. Az ACNielsen piackutató szerint a Spar Ausztriában 34,5 százalékos, a Rewe pedig 37,1 százalékos piaci részesedéssel rendelkezik. A Spar magyarországi forgalma a csoport forgalmának már tíz százalékát adja. Az 1990-es piaci megjelenést követően a Billa 2002-es átvétele jelentette a legnagyobb piaci áttörést az országban. Nyolc százalékos piaci részesedésével a harmadik legnagyobb kiskereskedelmi vállalatnak számít és egyben a húsz legnagyobb magyarországi vállalat közé küzdötte fel magát a Spar. 8900 alkalmazottjával pedig az ország tíz legnagyobb munkaadóinak egyike. 2004 végén 162 üzlettel rendelkezett amelyek együttesen 184,4 milliárd forint, 730 millió euró forgalmat bonyolítottak. A 2005-ös terv a 200 milliárd forintos forgalom elérése.