Tesco: lejárt a megahipermarketek kora
Madarász Tamás, a Budapest Business Journal által a napokban megrendezett ingatlan-konferencián elmondta: általános trend a méretcsökkenés úgy, hogy a kisebb egységek választéka sem marad el a néhány évvel ezelőtti, nagy, hétezer négyzetméteres hipermarketekétől, ám az üzemeltetési feltételek a szerényebb alapterületűek esetében gazdaságosabbak. A méretcsökkenés során várhatóan megjelennek a háromezer négyzetméteres, vagy annál kisebb, a hiper- és szupermarket között álló, ún. discount department store-ok. A kisebb méret azzal is együtt jár, hogy nő a céltelepülések száma, akár a 15 ezer fős városokban is megjelenhetnek a hipermarket-láncok egységei. A szakember mindezzel együtt arra számít, hogy a jövőben lassulhatnak, időben elhúzódhatnak a fejlesztések, bár a nyitások száma folyamatosan nő majd, az összes eladótér csökkenésével egyidejűleg. A lassulás oka részben a városfejlesztési politikai irányelveiben, a környezetvédelmi előírások változásaiban, illetve a helyi kiskereskedők nyomásgyakorlásában keresendő. Az igazgató úgy véli, a jövőben várható, hogy az új hipermarketek nem önálló egységként, hanem egy bevásárló-központ részeként, "becsomagolva" jelennek majd meg.