A Keletiről indulna a ferihegyi gyorsvasút?
A beruházás nagyságrendje - függően a fogadó és induló állomások fejlesztésétől - mai árakon számolva mintegy 35-45 milliárd forintba kerül és a megvalósítás 2,5-3 évet vesz igénybe. A közel 20 kilométer hosszú kötött pályás összeköttetés - a szakértői vélemény alapján - a Keleti pályaudvar-Kőbánya-Kispest nyomvonalon haladna a Ferihegy kettes terminálig. A szakértők javaslata szerint a négyes úttól a terminálig felszín alatt fut a vasút. Az öt éve folyó előkészületek következő fázisa a Budapest Airport Rt. új tulajdonosával, a BAA International Ltd.-vel az egyeztetés. A vasút üzemeltetés üzleti modellje várhatóan olyan vonzó lesz - mondta Kozák Tamás -, hogy a magántőke is élénk érdeklődést mutat iránta. A stratégiai vezérigazgató-helyettes elmondta, hogy a ferihegyi vasútberuházást összehangolják a Keleti pályaudvar ingatlanfejlesztési projektjével is. Ennek előkészületei 2006-ban várhatóan befejeződnek és a munkákat azt követően megkezdhetik.
Cikkek, esélyek, portrék, eredmények, térképek – minden egy helyen!
Ne maradjon le semmiről, kövesse az Indexen az amerikai elnökválasztás legfontosabb pillanatait és böngéssze a Fehér Ház blog tartalmait!
November 1-től folyamatosan frissülő hírfolyamunkban számolunk be minden fejleményről, a voksolás éjszakáját kiemelt figyelemmel kísérjük. A választás másnapján reggel hét órától élő videós műsorral jelentkezünk, interaktív térképeink segítségével pedig minden információt megtalál!