A Keletiről indulna a ferihegyi gyorsvasút?

MTI
2005.12.19. 13:43
A Magyar Államvasutak Rt. (MÁV) igazgatósága elfogadta, hogy a belváros és a ferihegyi repülőtér közötti vasúti összeköttetés kiépítését előkészítő szakértői csoport a Keleti pályaudvarról induló vonal megvalósításának lehetőségét vizsgálja a továbbiakban. Kozák Tamás, a MÁV stratégiai vezérigazgató-helyettese az MTI kérdésére hétfőn elmondta: az eddigi szakértői vizsgálatok szerint ez a megoldás jelentené a legkisebb ráfordítást az infrastruktúra fejlesztésére. Technológiai és üzembiztonsági szempontból is ez mutatkozik a legjobb megoldásnak - tette hozzá Kozák Tamás.

A beruházás nagyságrendje - függően a fogadó és induló állomások fejlesztésétől - mai árakon számolva mintegy 35-45 milliárd forintba kerül és a megvalósítás 2,5-3 évet vesz igénybe. A közel 20 kilométer hosszú kötött pályás összeköttetés - a szakértői vélemény alapján - a Keleti pályaudvar-Kőbánya-Kispest nyomvonalon haladna a Ferihegy kettes terminálig. A szakértők javaslata szerint a négyes úttól a terminálig felszín alatt fut a vasút. Az öt éve folyó előkészületek következő fázisa a Budapest Airport Rt. új tulajdonosával, a BAA International Ltd.-vel az egyeztetés. A vasút üzemeltetés üzleti modellje várhatóan olyan vonzó lesz - mondta Kozák Tamás -, hogy a magántőke is élénk érdeklődést mutat iránta. A stratégiai vezérigazgató-helyettes elmondta, hogy a ferihegyi vasútberuházást összehangolják a Keleti pályaudvar ingatlanfejlesztési projektjével is. Ennek előkészületei 2006-ban várhatóan befejeződnek és a munkákat azt követően megkezdhetik.