Jócskán nőtt az amerikaiak karácsonyi költekezése

MTI
2005.12.27. 11:08
Az amerikai fogyasztók a tavalyinál 8,7 százalékkal költöttek többet a most befejeződött karácsonyi vásárlási időszakban, derült ki a MasterCard egyik leányvállalata, a SpendingPulse tanulmányából, amit a Wall Street Journal online kiadása ismertetett. A hálaadás és karácsony közti időszak 2005-ben 30 napos volt, míg 2004-ben csak 29 napot ölelt fel. A jelentés szerint a legnagyobb, 15,2 százalékos növekedésre a lakberendezési cikkek piacán került sor; 10,5 százalékkal emelkedett a fogyasztói elektronikai berendezések forgalma; ékszerekre viszont 4,6 százalékkal kevesebbet költöttek az amerikaiak. A jelentés a bolti és az internetes kereskedést is átfogta; nem tartalmazta ugyanakkor az autó- és benzinvásárlásokat.