Új tulajdonosa lehet a Ferihegynek?

2006.02.08. 13:58
Az Aeroports de Paris (ADP) vezető francia repülőtér-üzemeltető vállalkozás szerdán cáfolta, a spanyol Grupo Ferrovial építőipari csoport viszont megerősítette, hogy esetleg ajánlatot fontolgat a brit BAA Plc társaságra, a világ legnagyobb repülőtér-üzemeltetőjére. A BAA maga december elején a magyar Budapest Airport részvényeinek 75 százalékát mínusz egy részvényét, és üzemeltetési jogot is szerzett 75 évre, összesen 1,26 milliárd forintért. Iparági elemzők a Budapest Airport-tranzakció zárásának idején világrekordnak minősítették azt az összeget - opciókkal és adósságokkal együtt bruttó 1,362 milliárd, közvetlen készpénzértéken 1,255 milliárd font, amelyet a BAA fizetett a BA Rt.-ért.

A BAA részvénye szerdán 22 százalékkal több mint 8 fontra drágult a londoni értéktőzsdén, körülbelül 8,5 milliárd fontos piaci tőkeértéket jelezve a cég számára. A BAA nem kommentálta a Ferrovial bejelentését, és a spanyol vállalat - szerdai közlése szerint - sem kereste még meg ajánlatával a BAA vezetését. A sajtó szerint a spanyolok konzorciumot alakítanának, amely készpénzes ajánlatot tenne. Decemberben, a budapesti BA többségének megszerzését követően a Standard & Poor's az elsőrendű sávon belül lejjebb sorolta, a Moody's elsőrendűről már csak megszorításokkal befektetésre ajánlott fokozatba vette vissza a brit repülőtér-üzemeltet adósosztályzatát. A múlt héten a BAA csaknem 3 milliárd eurónak megfelelő értékű kötvénnyel jelent meg az európai adósságpiacon, amellyel részben a Budapest Airport felvásárlását refinanszírozza, de szüksége van a hitelre a londoni Heathrow repülőtér 4,2 milliárd fontos költségtervezettel épülő 5-ös termináljához is.