Idén még több turista jöhet Magyarországra
Az Utazó Magazin által szervezett Turizmus és Profit 2006. című konferencián a vezérigazgató elmondta, hogy számításaik szerint a turizmusból származó bevételek az éves átlagos infláció felett 3 százalékkal nőnek majd.
A 2006-ra vonatkozó marketingterv szerint a belföldi piacon kiemelten foglalkoznak egészség-, eseményturizmussal, valamint a bor és gasztronómia kérdéskörével. A külpiacokon kiemelt terület az idén Budapest, Balaton, az üzleti és konferenciaturizmus és az egészségturizmus - ismertette Galla Gábor.
Az idei tervben elsődleges piacként határozták meg Németországot, Nagy-Britanniát, Ausztriát, Olaszországot, az Egyesült Államokat, az észak-európai országokat és Hollandiát.
A tavalyi év eredményeiről szólva a vezérigazgató közölte: "2005-ben Magyarország turizmusa az elmúlt másfél évtized legjobb eredményét könyvelhette el". Tavaly a Magyarországra látogató külföldiek száma 6,9 százalékkal nőtt, ami a 2004. évhez képest 2,5 millióval több látogatót jelent. A kereskedelmi szálláshelyeken 317 ezerrel több vendég 435 ezerrel több vendégéjszakát töltött el, mint 2004-ben, a vendégek száma 4,8 százalékkal, a vendégéjszakák száma 2,3 százalékkal emelkedett az előző évhez képest.