Koncentráció az osztrák kiskereskedelemben

MTI
2006.03.07. 11:57
Ausztriában az utóbbi években nagy koncentráció zajlott le a kiskereskedelemben. A nyolc legfontosabb termékkategória közül ötben már öt nagy áruházi lánc tartja kézben a piac 70 százalékát, három kategóriában már 90 százalékát, derül ki az osztrák RegioPlan Consulting kedden az MTI-hez eljuttatott elemzéséből. Ez az elemzők szerint azt jelenti, hogy a nyolc kategóriában - barkács-cikk, sportszer, ruházat, kozmetikum, bútor, élelmiszer, cipő, könyv - már alig van hely a piacon másoknak, és rendkívül kiélezetté vált a verseny. Eközben egyre nagyobb jelentőségre tesznek szert a diszkont hálózatok, mivel érzékelhetően növekszik a különbség a gazdagok és a szegények között, de a tehetősebb réteg is egyre jobban figyel az árakra. Az elemzés kitér a kisebb üzletek túlélésének esélyeire is. Ezek a boltok csak úgy tudnak talpon maradni, ha kínálatukban határozottan megkülönböztethetők lesznek a nagyoktól, és valami újszerűt, kreatívat ajánlanak.