Koncentráció az osztrák kiskereskedelemben
Ausztriában az
utóbbi években nagy koncentráció zajlott le a kiskereskedelemben. A
nyolc legfontosabb termékkategória közül ötben már öt nagy áruházi
lánc tartja kézben a piac 70 százalékát, három kategóriában már 90
százalékát, derül ki az osztrák RegioPlan Consulting kedden az
MTI-hez eljuttatott elemzéséből.
Ez az elemzők szerint azt jelenti, hogy a nyolc kategóriában
- barkács-cikk, sportszer, ruházat, kozmetikum, bútor, élelmiszer,
cipő, könyv - már alig van hely a piacon másoknak, és rendkívül
kiélezetté vált a verseny.
Eközben egyre nagyobb jelentőségre tesznek szert a diszkont
hálózatok, mivel érzékelhetően növekszik a különbség a gazdagok és a
szegények között, de a tehetősebb réteg is egyre jobban figyel az
árakra.
Az elemzés kitér a kisebb üzletek túlélésének esélyeire is. Ezek
a boltok csak úgy tudnak talpon maradni, ha kínálatukban
határozottan megkülönböztethetők lesznek a nagyoktól, és valami
újszerűt, kreatívat ajánlanak.