Az áruházláncoknak Indiába érdemes menniük
A felmérés szerint India kínálja a legnagyobb növekedést, a 350 milliárd dollárra tehető piacon az idén 13 százalékos növekedés várható. A második helyezett Oroszországban tavaly 19 százalékkal 180 millió euróra nőtt a kiskereskedelmi forgalom, miközben Kína az ötödik helyre csúszott vissza, mert - bár továbbra is rendkívül fontos a nemzetközi áruházláncok számára - a piac a telítettség jeleit kezdi mutatni.
A legnagyobb növekedést kínáló országok közül a felmérés szerint 20 Kelet-Európában található, Oroszországion kívül Ukrajna, Lettország, Szlovénia és Horvátország szerepel az első tízben. Ezzel a térség változatlanul egyike a legfontosabbaknak az áruházláncok számára.
A harmadik helyen álló Vietnam Ázsia egyik leggyorsabban növekvő gazdasága - tavaly 7,5 százalékkal nőtt a hazai össztermék -, s mint ilyen igen jó lehetőségeket kínál a terjeszkedő globális kiskereskedelmi cégeknek: tavaly a 84 milliós országban 16 százalékkal nőttek a fogyasztói kiadások.
A gyorsan bővülő piacok között vannak még a közel-keleti országok, élükön az Egyesült Arab Emirségekkel és Szaúd-Arábiával.