Csökkent a mosóporok ára
A mosószerek kiskereskedelmi piaca évi 35 milliárd forint körül stagnál, miközben a mennyiségben mért értékesítés 2 százalékkal nőtt tavaly az előző évhez képest az ACNielsen piackutató vállalat felmérése szerint. A mosóporok átlagos fogyasztói ára csökkent egy év alatt, míg a speciális, kézi mosáshoz használt készítmények átlagára nőtt.
A fogyasztói átlagár a legnagyobb szegmensben, a mosópornál 372 forint/kilogramm volt november-decemberben, 6 százalékkal csökkent az előző év azonos időszakához képest. Ha csak 2 százalékkal is, de emelkedett a folyékony, speciális mosáshoz használt mosószerek fogyasztói átlagára, ami a piackutatók szerint nem feltétlenül az egyes speciális mosószerek drágulását jelzi, hanem a kereslet eltolódását a drágább márkák felé.
Az ACNielsen adatai szerint a mosószerek fő beszerzési forrása a háztartások számára a hipermarket: tavaly a háztartási vegyi áruk átlagát meghaladó mértékben, 44 százalékkal részesedtek a legnagyobb eladóterű üzletek a mosópor értékesítéséből.