Csak az USA-ban veszik a Barbie babát

MTI
2006.07.17. 14:10
A világ legnagyobb játékgyártó cége, az amerikai Mattel hétfőn bejelentette, hogy idei második negyedévét nyereséggel zárta, amely elérte a 37,4 millió dollárt az egy évvel korábbi 94 millió dolláros veszteséggel szemben. A gyártó azonban közölte, hogy eredményessége elsősorban a kedvezőbb adózási feltételektől javult, s vezérterméke, a Barbie baba eladásai világméretekben tovább csökkentek: az összehasonlítási időszakban egy százalékkal.

A Barbie babák forgalma mindazonáltal az Egyesült Államokban nőtt, már a második egymást követő negyedévben - jelentette ki Robert Eckert elnök-vezérigazgató. Nem fejlődött a Hot Wheels játékjárművek eladása, viszont a legkisebbeket célzó Fisher Price játékcsalád forgalma 10 százalékkal lendült fel.

A vállalat negyedéves árbevétele 957,7 millió dollár volt, a múlt év második negyedévéhez képest 8 százalékkal nőtt. A nemzetközi forgalom növekedése 12 százalékot ért el.