Javított a Carrefour
A legnagyobb európai kiskereskedelmi konszern, a francia Carrefour enyhén javítani tudta eredményét az üzleti év első felében, mert a belföldi piacon végrehajtott árleszállításokat a vártnál jobban ellensúlyozni tudta a költségek megnyirbálása.
Az adózott eredmény 735 millió euró volt, 05 százalékkal több az egy évvel korábbinál, miközben elemzők 745,9 millióra számítottak. Az üzemi eredmény 1,36 milliárd eurót tett ki, 4,7 százalékkal többet az egy évvel korábbinál, s kisé meghaladva az elemzők 1,34 milliárd eurós várakozását.
Az árbevétel 8,7 százalékkal 41,8 milliárd euróra nőtt. Ebből a szerves fejlődés világszinten 2,1 százalékos, Franciaországban 2,9 százalékos, másutt Európában 0,7 százalékos, Latin-Amerikában 5,2 százalékos volt.
Az első félévben a Carrefour világszerte 423 új üzletet nyitott vagy vásárolt, 584 ezer négyzetméterrel növelve eladóterét. Egész évben 1,5 millió négyzetméter új eladóteret terveznek. Emellett megerősítették korábbi előrejelzésüket, amely szerint az árbevétel és a nyereség is nagyjából 10 százalékkal fog bővülni 2008-ra, az elsősorban a Kínában és Törökországban tervezett új áruházak, illetve további akvizíciók révén.