Nőtt és tovább nő a dm
A közép- és dél-európai terjeszkedés áll a következő, 2006/2007-es üzleti évben is a német drogerie markt (dm) drogérialánc üzleti stratégiájának középpontjában: Romániában a cég piaci belépését tervezi, Kelet-Európa egészében mintegy 100 újabb üzletet tervez megnyitni.
A cég üzleti terveit tavalyi eredményeivel és jövő évi kilátásaival együtt csütörtökön ismertette.
Az Európa szerte 1720 üzlettel és 24 477 alkalmazottal dolgozó hálózat 2005/2006-os üzleti évében 3,7 milliárd eurós csoportszintű forgalmat bonyolított, ez 11,7 százalékkal haladta meg az előző üzleti év forgalmát. Adózott eredménye, a korábbiakhoz hasonlóan, az éves forgalom mintegy 1 százaléka volt. A cég befektetései az időszakban elérték a 120 millió eurót.
Elmúlt üzleti évében 70 új üzletet nyitott, Németországon és Ausztrián kívül hét további, elsősorban kelet-és közép-európai országban tevékeny, köztük Magyarországon. A cég osztrák társasága leányvállalatainál, így Csehországban, Magyarországon, Szlovákiában, Szlovéniában, Horvátországban, Szerbiában, Boszniában az összesített forgalom 12 százalékkal, 977 millió euróra nőtt.