3 milliós bírság repülős megtévesztésért

Index
2007.05.31. 12:26

Alkalmasak voltak a fogyasztók megtévesztésére a cseh Travel Service a. s. SmartWings nevű diszkont légitársaságának hirdetései. A napilapokban, rádióműsorokban, óriásplakátokon és a világhálón megjelenő reklámokban például a "Repülőjegyek már 1900 forinttól", az "Olcsó jegyek Európába már 1900 forinttól" szövegek jelentek meg. A SmartWings honlapján pedig a "Repüljön a legkedvezőbb áron" szlogen jelent meg.

A GVH vizsgálata feltárta, hogy a SmartWings hirdetései, nem tájékoztatták a fogyasztókat arról, hogy a jegyek után még illetéket is fizetni kell. Ráadásul a légitársaság olyan árat helyezett reklámüzenetei középpontjába, amelyért csak kivételes esetben lehetett repülőjegyet venni, mivel az akciós repülőjegyek csak igen korlátozott darabszámban voltak megvásárolhatóak. A reklámokban hirdetett árról nem derül ki, hogy csak egy útra érvényes.

Az eljárás során a GVH enyhítő körülményként értékelte egyebek mellett, hogy új piaci szereplő követte el a jogsértést, amely csekély piaci részesedéssel bír, jogsértő magatartását pedig rövid ideig folytatta. Így a cég végül 3 millió forintos bírságot kapott.