Kiárusít az Unilever

CNN
2001.05.31. 16:01
Az Unilever több tengerentúli márkáját is eladásra kínálja. A lépésre azért kerül sor, mert a Bestfoods 24 milliárd dollárért történő megszerzése után több márka is feleslegessé vált a holland-angol élelmiszer és vegyi árú gyártó óriáscég portfoliójában. Az eladásra kínált márkák között szerepel a Mazola étkezési olaj, a Golden Griddle szirup, a St Lawrence napraforgóolaj, és az Old Tyme palacsintaszirup. A konszern a jövőben a piacvezető vagy minimum második pozíciót elfoglaló termékeire koncentrál, így akár 1600-ról 400-ra csökkenhet az Unilever márkák száma. Magyarországon a világszerte forgalmazott termékei (Ráma, Eszkimo, Axe, Rexona, Ponds, Lipton, Omo) mellett számos hazai márkát (Biopon, Helia D, Amodent, Caomilla, Baba) is gyárt a cég.