Mégis a General Motorsé lehet a Daewoo
Újabb állomásához érkezett a Daewoo Motor-General Motors csaknem egy éve tartó tárgyalássorozata, amelyet a GM a csődbe ment koreai autógyártó megszerzéséért folytatott. Az érintettek nem kötelező megállapodást írtak alá egy új, előreláthatóan évi 5 milliárd dolláros forgalmat lebonyolító közös vállalat megalakításáról, ahol a General Motors önmagában valamivel kevesebb, mint 50 százalékos, stratégiai partnereivel közösen 67 százalékos részesedést birtokolna. Mindezért az amerikai társaság 400 millió dollárt fizetne készpénzben - míg a Daewoo hitelezői 197 millió dollárral járulnának hozzá az újrakezdéshez -, valamint átvállalná a Daewoo 830 millió dollárra rúgó adósságállományt és 1,2 milliárd dollár értékben bocsátana ki új elsőbbségi részvényeket. Az egyezmény keretében megállapodtak arról is, hogy a Daewoo Bupyong leányvállalata, amely eddig az alku vitás pontja volt, egyelőre nyitva marad és továbbra is a Daewoo - illetve jogutódjának - alkatrész-beszállítója marad.