Leválasztanák a Matávról a Westelt?
Az elemző megjegyzi, hogy a lépés egy nagyobb átalakítási terv része, amelyben a DT-nél külön cégbe szervezik a "fix és a vezeték nélküli üzletágakat". Az egyébként már korábban is felvetődött gondolatmenet szerint a DT ily módon szeretné vonzóbbá tenni a T-Mobilt, amelynek tőzsdére vitelét az utóbbi időben már többször halasztották el a kedvezőtlen tőkepiaci klíma miatt.
Az elemző véleménye szerint a Matáv kisebbségi részvényeseit többféleképpen lehetne kompenzálni a Westel kivonásáért. Szóba jöhetnének T-Mobil-, vagy DT-részvények, esetleg készpénz, de az elemző elképzelhetőnek tartja azt is, hogy a DT 51 százalékra csökkenti Matáv-részesedését és a maradék 8,5 százalékból Matáv-részvényeket juttat a részvényeseknek.
A Deutsche Telekom illetékese a Dow Jones hírügynökségnek cáfolta az értesülést, a Matáv sajtóosztályán pedig azt a tájékoztatást kaptuk, hogy nem tudnak ilyen tervekről és nem kívánják kommentálni az információt.
Megfigyelők szerint a lépés meglehetősen furcsa lenne néhány hónappal azután, hogy a Matáv megvette anyavállalatától a Westel 49 százalékát. Mindez inkább azt mutatja, hogy nagy nyomás nehezedik a Deutsche Telekomra, miután az elemzők egyöntetű véleménye szerint nyakig ül az adósságban és az európai versenyhatóság vétója miatt ezt a kábeltévé-hálózat eladásával nem sikerült enyhíteni.
A DT helyzetét a J. P. Morgan idézett elemzése sem tette könnyebbé. Miután a Westel jelenleg diszkontált cash-flow alapon a Matáv értékének 47 százalékát adja, a figyelmeztetéssel egy időben rögtön le is minősítették a Matávot: a korábbi piaci helyett piac alatti teljesítményt várnak a távközlési papírtól. A Matáv árfolyama csütörtökön még 1045 forint volt, majd pénteken 3,4 százalékkal, 1009 forintra, tegnap pedig 2 százalékkal, 989 forintra esett.