Mégsem fiatalítanak 10 évet a Johnson & Johnson Kft. termékei, legalábbis erre vonatkozó reklámközléseinek fogyasztókat megtévesztő, ezért jogsértő voltát állapította meg a Fogyasztói Jogérvényesítő Szervezet (FJSZ) által kezdeményezett, Vj-56/2008. számú eljárásban a Gazdasági Versenyhivatal. Emiattt hetven millió forintos bírsággal sújtotta a vállalkozást, amelynek 2007-ben huszonhárom és fél milliárd forint volt az árbevétele.
A Johnson & Johnson olyan reklámokat közölt a fogyasztókkal, melyben például 12 heti használat alapján a bőr 10 évet fiatalító, látható hatását ígérte a Roc Retin-Ox+ termékei használatával. A 2007- 2008-ban sugárzott televíziós reklámok a „10 évet fiatalít", „szarkalábak – mínusz 7 év", „mimikai ráncok – mínusz 12 év", „RoC- A megtartott ígéret" szlogenekkel próbálták vásárlásra ösztönözni a naiv fogyasztókat, de végül jogsértőknek bizonyultak.
Az FJSZ közölte, hogy tovább figyeli azon reklámokat, melyek a fogyasztók szépség, vagy egészség iránti vágyát használják ki, és erre vonatkozó, hangzatos eredmények ígéretével veszik rá a fogyasztókat vásárlásra, és szükség esetén eljárásokat indít. Korábban a L'Oreal százötven millió, az Avon pedig húsz millió forintos bírságot kapott az FJSZ szépségipart vizsgáló tevékenysége eredményeképp indított hatósági ügyekben.
Az FJSZ által kezdeményezett ügyekben eddig összesen ötszáznyolcvankettő millió forint kiszabására került sor.