Az idén elkezdődhet az Ipoly-hidak építése
Molnár Katalin és Serfőző András, az Ipoly-hidak Szakbizottságának társelnökei közölték: az elnyert pénz a beruházási költség 85 százalékát fedezi, a fennmaradó 15 százalékot közösen finanszírozza Magyarország és Szlovákia.
Jámbor László, a szlovákiai Besztercebánya megyei önkormányzat képviselője elmondta: a hídhoz vezető bekötő utak helyzete jogilag tisztázódott, az érintett szakaszok megyei hatáskörbe tartoznak.
A Magyarország-Szlovákia Határon Átnyúló Együttműködés Operatív Programra konzorciumban pályázott a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. és Besztercebánya megye önkormányzata, a nyertes pályázatról szóló döntést csütörtökön hozta nyilvánosságra a magyar-szlovák monitoring bizottság.
Borenszki Ervin, a térség országgyűlési képviselője közölte: a közbeszerzési eljárás kiírása és a kivitelező kiválasztása után az építkezés még ebben az évben elkezdődhet.
A kétszer egy sávos, acélszerkezetű hidak 150 méter hosszúak, és teherautó forgalomra is alkalmasak lesznek. Az Ipoly 120 kilométeres határszakaszán valaha 47 híd kötötte össze a két ország településeit, ma csupán négy hídon lehet közlekedni. A hidak újjáépítése 350 ezer lakost érint a térségben - mondta Molnár Katalin, segítheti az elmaradott régiók felzárkózását, élénkítheti az idegenforgalmat és a gazdasági kapcsolatokat.
Az Ipoly-hidak megépítése hosszú évek óta húzódik, a beruházásról Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter és Pavol Prokopovic szlovák közlekedési miniszter már 2005 őszén szándéknyilatkozatot írt alá.