A 950 ezer példányban megjelenő Forbes Magazin rangsorolta azokat az országokat, amelyek a legkedvezőbb ár/érték arányt kínálják a jelenlegi gazdasági válságban az amerikai utazóknak, így azokat mindenképpen érdemes felkeresni. A rangsorolás alapját az a két információ adta, hogy mennyit erősödött az amerikai dollár az adott ország valutájához képest tavaly nyár óta, illetve, hogy milyen árfekvésben lehet repülőjegyet vásárolni az odajutáshoz.
Először összegyűjtötték azt a 28 országot, amelyeknek a valutájához képest az amerikai dollár több mint 15 százalékot erősödött az elmúlt évben. Ezt követően megvizsgálták azt is, hogy hova lehet a legolcsóbban eljutni repülőgéppel.
Az így felállított 15-ös rangsort Magyarország vezeti. A 2. Svédország, a 3. Lengyelország lett. Románia a 11. helyre, Csehország pedig a 13. helyre került. Svédország 2. helye világossá teszi, hogy nem abszolút olcsóságról, hanem arányokról van szó. Emlékeztetnek arra, hogy a Magyar Turizmus Zrt. New York-i külképviselete idén már több akcióval is felhívta az amerikai utazók figyelmét a magyarországi szolgáltatások rendkívül kedvező ár/érték arányára.
Az amerikai utazóknál a nehéz gazdasági helyzetben egyre fontosabb szerepet játszik az utazások ára. Erre reagálva a CEE (Central European Experience), a cseh-lengyel-magyar-német-osztrák-szlovák turisztikai hivatalok marketingcsoportosulása részletesen ismertette Közép-Európát, és még felfedezetlen és egyúttal nagyon is megengedhető árú úti célként pozícionálta a szakmai magazinok, a közönséglapok és internetes portálok utazási mellékleteinek szerkesztői számára. Az egyes országok képviselői bemutatták, hogy napi 100 dollárért milyen sok szolgáltatást tudnak igénybe venni.
Az eseményen Gömöri Péter, a Magyar Turizmus Zrt. New York-i képviselője magyarországi példaként egy olyan komplett csomagot említett, – szállás, ellátás, kulturális és szabadidős programmal – ami mindössze fejenként 99.35 dollárba kerül. A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint az idén az első negyedévben 52 ezer amerikai látogató érkezett Magyarországra, ez 5,5 százalékos csökkenés az előző év azonos időszakához viszonyítva. A turisztikai motivációval érkezők száma 50 ezer volt.